Leon Tops is een veelzijdig adviseur en krachtig in communicatie, door jarenlange ervaring bij een multinational op het vlak van nationale en internationale crises en issues, woordvoering en stakeholder relations. Kortom: strategisch reputatiemanagement in de breedste zin van het woord.
Vanwege de vele stakeholderbelangen waarmee hij tijdens crises en opspelende issues te maken had, kan Leon in een dynamische, complexe en politieke omgeving opereren. Het begint allemaal met goed luisteren naar alle betrokkenen, een gedegen analyse en een accuraat plan van aanpak.
Na bijna tien als journalist te hebben gewerkt, heeft Leon vervolgens vele crisis- en issuesdossiers behandeld vanuit Shell, waarbij de reputatie- en organisatiebelangen in een goede balans moesten worden gemanaged. Dit deed hij vanuit verschillende functies: woordvoerder, Stakeholder & Issuesmanager, plaatsvervangend directeur communicatie en lid van het Crisis Management Team.
Voorbije jaren – vanuit zijn bedrijf Ontops – heeft Leon gewerkt voor o.a. een inspectiedienst, een financieel bedrijf, een start-up en een jeugdzorginstelling, waarbij coaching van directieleden en communicatiemanagers ook een aandachtsgebied was.